ÅrsmøteDato for årsmøte: Mandag 17 februar kl 18.00 på Rinnleiret.
3
BookingsystemRetningslinjer:Har et ansvarsområde (kontuinerlig) får gratis trening hele året. (komite, styre, ansvarlig for arrangement, osv)Dugnadstimer, får antall timer gange 2 f.eks. Ansvarsperson for dugnad skriver ned person og antall timer. Må også si ifra selv.1 time alene, 2 timer hvis man er flere. Ikke restriksjoner på hvor mye man kan booke ila en uke foreløpig. Ser hvordan det fungerer. Går ikke an å booke halvtimer, undersøke om det går an.Sende ut et skriv til medlemmene der vi skriver hva tanken bak bookingsystemet er og retningslinjene ang gratis trening. La medlemmene få 2 uker til å komme med tilbakemeldinger.Pris; 50 kr pr rom, pr time (bane, smellerrom,utebane)Dina lager et forslag til et skriv. Sendes til resten av styret. Skrivet sendes ut denne uke med svarfrist 1.des. eventuelt oppstart av bookingsystem 1.januar.
4
EventueltFått forespørsel om å arrrangere rallystevne i februar i ridehall. Det kan bli veldig kaldt. Vi ønsker ikke å arrangere i februar. Vi må på plass komiteer først. Og så planlegger vi stevner ut i fra det.
Økonomi – status– Har sperret gammelt coop-kort og bestilt nytt– i starten av året hadde vi ca 460.000 Pr i dag har vi 566.000
3
BookingsystemHege har vært i kontakt med de som harlaget det. Bør ha 1-2 stk som har ansvar for det å legge inn faste treninger og kurs o.l.Delt inn i 3 soner. Kan sperre når det er opptatt.Kan ha medlemskoder som de må legge inn for å låse opp bookingen. Folk må bestille med navn.Kan legge inn gavekort. Medlemmer kan få gavekort/gratis treningstid ved å stille opp på dugnad for klubben.Kan legge inn restriksjoner på hvor mye man kan booke ila en uke.Pengene vi får inn kan vi bruke til oppgradering av huset, kaffe, kursholdere osv.Lettere å få folk til å stille opp hvis man har gratis trening som gulrot.Sende ut på høring til alle betalende medlemmer og sette en frist om tilbakemelding. Så sette en dato for å sette i gang.Må sette opp vilkår for å få gratis treningstimer, og hva man betaler for hvis man gjør det.Setter av et møte der vi kun snakker om bookingsystemet og vilkår. Vi setter av tid på styremøte 06.11.24 for å gå igjennom alt med bookingsystemet
Referat STYREMØTE 01.08.24
Tilstede:
Dina, Hege, Hilde, Eli, Malin, Pia
Sted:
Messenger
Dato:
01.08.24
Møte nr.
6-24
Referent:
Dina
Forfall:
Sendes:
Styrets medlemmer
SAKNR:
SAKLISTE
ANSVAR:
1
Godkjenning av innkalling og saksliste
2
Godkjenning av kursJaktkurs, oppstart 22 aug (Tone) – GodkjentGå pent i bånd og passeringskurs, oppstart 26 sept (Tone) – GodkjentBronsemerkekurs, oppstart 2.okt (Tone) – AvventerValpekurs okt/nov (Pia) – AvventerValpekurs, oppstart 1.oktober (Hege) – GodkjentHverdagslydighetskurs, slutten av året – AvventerTemakveld med styrketrening – AvventerSamarbeid og belønning, andre uke på september (Hege) – GodkjentIntro rallylydighet (Hege) – Avventer
3
MiljøtreningHege får Henny til å sette opp ei liste.Vurderer å opprette en komite med ansvar for miljøtrening.Første miljøtrening 26 august.
4
Neste møteFysisk møte 29. august kl 20.00
Referat STYREMØTE 02.05.24
Tilstede:
Eli, Hege, Arild, Malin, Pia, Dina, Hilde
Sted:
Teams
Dato:
02.05.24
Møte nr.
4-24
Referent:
Dina
Forfall:
Sendes:
Styrets medlemmer
SAKNR:
SAKLISTE
ANSVAR:
1
Avtale om instruktøravtaleTilføyer «kurs i regi av klubben»Tar vekk det om privattimerStyret bestemmer at vi prøver denne avtalen i 1 år, og tar en evaluering på slutten av året.
2
EventueltInfo om smeller-prøvenDato for neste møte: 23.05.24 20.30
Referat STYREMØTE 3-24
Tilstede:
Dina, Hege, Arild, Hilde, Pia, Malin, Eli
Sted:
Teams
Dato:
18.04.24
Møte nr.
3-24
Referent:
Dina
Forfall:
Sendes:
Styrets medlemmer
SAKNR:
SAKLISTE
ANSVAR:
1
Godkjenning av innkalling og sakslisteGodkjent
2
Regeler ved uønsket oppførselArild legger fram forslagForslag om å samle alle regler på hjemmesidenArild gjør endringer. Sender til Pia som tar det videre med NKK
Arild og Pia
3
BankkortHvem skal ha ansvar for bankkortetBanken sier at en av styret må stå på bankkortet som er koblet opp mot klubbens konto.Vi ordner med to kort. Hilde (innkjøpsansvarlig) og Hege (leder) har ansvar for kort
Malin
4
Bruk av husetTrenger vi strengere regler?Alle tenker litt rundt det til neste styremøte. Vi tar det opp igjen på neste møte
5
IntruktørgodtgjørelseHege legger fram forslagHege sender ut forslaget til alle i styretVi tar opp saken på et kort møte om et par uker og tar en avgjørelse
Hege
6
SmellerprøveEli informerer11 og 12 mai.Begynner og bli bra påmelding. Maks 20 stk hver dagMå få på plass hjelpere. Innslipper, utlegger, dommerassistent, to i sekreteriat (en er på plass).Vi må ha to prøvehunderFredag er satt av til rigging og vasking av utstyrEnkel kiosk med kaffe/te og bakstSponsing. Dogman leverer noe. Felleskjøpet leverer forpremierDommer Veronica Nordgård. Blir kjørekostnad men ikke overnatting.
7
Frafall på kursHva gjør vi med de som ikke kan delta på kurs pga alvorlig sykdom/dødsfall?Tar det opp på neste møte
8
Tidspunkt for nytt møteNytt møte 2. mai 20.30 på Teams. Kort møte
9
EventueltHege ordner et arrangement for Ytterøyhelga. Åpent for alle medlemmer.Klubben må betale en symbolsk sum for å bruke området. Styret godkjenner dette.
Referat TIL STYREMØTE 2-24
Tilstede:
Dina, Arild, Pia, Hilde, Eli, Malin, Hege
Sted:
Rinnleiret
Dato:
21.03.24
Møte nr.
2-24
Referent:
Dina
Forfall:
Sendes:
Styrets medlemmer
SAKNR:
SAKLISTE
ANSVAR:
1
Godkjenning av innkalling og sakslisteGodkjent
2
Konstituering av nytt styreNye styremedlemmer ønskes velkommen
3
Saksgang ved uønsket atferdHvordan skal vi håndtere uønskede momenter fra medlemmerHvilke sanksjoner skal gjeldeHvordan kan vi overholde detteArild har forslag til en tekst. Denne må vi renskrive og utforme før vi sender det til NKK.
4
Tiltak i forbindelse med smitteUtsettes til et senere møte.
5
Nye medlemmerHvordan ønsker vi disse velkommen?Forslag om å ha treff for nye medlemmer hver 3. eller 4. mnd.Hvordan formidle informasjon om regler, kurs, bruk av hus og lignendeLegge ut informasjon til nye medlemmer på hjemmesiden.
6
Interne regler Deltakelse på dugnadSlå av kommentarer når styret legger ut info på FBBruk av husetUtsettes til et senere møte
7
Forslag til instruktøravtaleHege legger fram forslag til avtaleUtsettes til et senere møte
8
Kontaktperson/mailVi må ha en kontaktperson/mail som tar imot henvendelser fra medlemmer.Viktig å informere om at henvendelser skal taes på denne mail og ikke direkte til styremedlemmer.Hege ordner med en mail som alle i styret kan ha tilgang til. Her skal henvendelser til styret komme.
9
SmellerprøveEli har vært i kontakt med dommer Veronika Nordgård.Mulig datoer 11 og 12 mai og 15 og 16 juniVi går for 11 og 12 mai. Hege legger det inn i kalenderen. Eli ordner på «deltaker»Påmeldingsavgift settes til 350 kr.
10 Eventuelt
– Regnskapsprogram
Styret er enstemming på å kjøpe inn regnskapsprogram. Fiken er foreslått. Malin undersøker.
Bankkort
Vi bør ha et bankkort knyttet til en brukskonto som har en viss sum stående som vi kan bruke til innkjøp av forbruksmateriell og betale hjemmeside og regnskapsprogram. Sum på kortet foreslås til 20.000. Malin undersøker.
Kortet kan ligge innelåst på kontoret.
Innkjøp
Hilde kan ta ansvar for innkjøp av forbruksmatriell.
Person som har ansvar for data
Forslag om å få inn en person som kan ha ansvar for facebook, hjemmeside, legge ut informasjon osv. Arild undersøker
INNKALLING TIL STYREMØTE MED SAKSLISTE
Tilstede:
Hilde, Dina, Pia, Tanja, Ingvild
Sted:
Teams
Dato:
22.01.24
Møte nr.
1-24
Referent:
Dina
Forfall:
Ann Kathrin
Sendes:
Styrets medlemmer
SAKNR:
SAKLISTE
ANSVAR:
1
PersonalsakHege informerer om hva som har skjedd i personalsaken.To personer ønsker å trekke seg fra hus-komiteen. Styret foreslår på dette grunnlaget å si opp hus-komiteen. Pia har laget forslag til brev som vi kan sende ut til de aktuelle personene. Dette sendes pr post.
2
ÅrsmøteSak til årsmøtet. Styre vil ha inn i vedtektene hva som blir konsekvens av dårlig oppførsel og personangrep. Advarsler og utestengelser av bruk av huset. Hege holder et lite innlegg på årsmøtet der hun snakker om hvordan vi oppfører oss mot, og snakker om hverandre. Hva vi jobber med og for i klubben. Beskytte miljøet i klubben.Misnøye, klager, forslag skal sendes skriftlig til styret. Skal ikke taes med medlemmer av styret når man møter de på kurs og treninger. Vi må ha en mailadresse som man kan henvende seg på.
3
Betaling av instruktører sette opp retningslinjer i for hvordan man betaler intruktører i klubben som har kurs
4
Valgkomiteens instillingNoen feil i oppstettet. Hege gir tilbakemelding